Request for comments

Informatie met betrekking tot dit forum zelf.
Plaats reactie
bertthomas
Beheerder
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2022, 12:36

Request for comments

Bericht door bertthomas »

Ik heb het forum ingericht op basis van mijn eigen ideeën maar alleen als vertrekpunt voor de toekomst. Laat weten wat je er er van vindt, dan kunnen we stapje voor stapje tot iets komen dat voor iedereen (een beetje) voldoet.

Ik ga uit van 3 soorten gebruikers: "vreemden", mensen die niet inloggen maar alleen lezen; "forumleden", mensen die zich registreren voor het forum maar geen lid zijn van de vereniging; en clubleden, mensen die lid zijn van de club.

Ik heb het forum onderverdeeld in 4 categorieën:

1) Huishoudelijk, voor bijvoorbeeld regels voor het gebruik van het forum, mededelingen met betrekking tot onderhoud van het forum, commentaar van gebruikers op het functioneren van het forum, etc
2) Schottels, voor eigenlijk alles met betrekking tot onze schepen maar voor een breder publiek dan alleen clubleden
3) Vereniging, alleen zichtbaar en toegankelijk voor clubleden
4) Openbaar cafe, voor off-topic geneuzel, onvermijdelijk vrees ik

Voor clubleden onderling heb nog een apart 'cafe' gemaakt in de categorie 'Vereniging'

De categorie 'Schottels is onderverdeeld in:

1) Algemeen
2) Techniek
3) Regelgeving
4) Onderhoud
5) Te koop en gezocht

Al deze forums zijn dus toegankelijk voor alle belangstellenden. Het idee van een forum is om kennis te delen volgens mij, als je dan mensen uitsluit sluit je in feite kennis uit en daar is niemand bij gebaat. En voor de categorie 'te koop en gezocht' lijkt het mij ook nuttig dat een zo groot mogelijke groep mensen bereikt wordt.
RP42 - Wout
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2022, 16:09

Re: Request for comments

Bericht door RP42 - Wout »

Hoi Bert,

Toppie! Ziet er netjes uit!

Ik ben ingelogd onder m'n eigen inlog, neem aan dat dat ook "gewoon" een gebruiker is.

Ik denk dat we onderdelen als "techniek" / "onderhoud" misschien moeten onderverdelen in specifieke subfora. Het kan voor veel mensen wel lastig zijn schat ik om specifieke informatie te vinden als het niet helder onderverdeeld is. Zoeken is een kunst, zoals op vele fora.

Het is leuk om mensen (desnoods via moderatie) zoekhastags te laten gebruiken. Zodat vindbaarheid van informatie over een 10.80 (Zoals ik heb) makkelijker te vinden is door te zoeken op #1080 ofzo.

Wat verbeterpuntjes qua techniek:

Denk ik dat het wel handig is om de bijlage grootte setting te verhogen van 256 kb naar iets dat groter is.
Misschien zijn er wat plugins nodig om de ervaring wat meer passend bij de doelgroep van onze deelnemers immers.
Plaats reactie